Ваш тепловоз – наші турботи!
Технічне обслуговування та поточні ремонти є основними профілактичними заходами, що забезпечують нормальну експлуатацію, покращення технічного стану та належне утримання тепловозів. Тяговий рухомий склад необхідно утримувати в експлуатації у справному стані, що забезпечить безперебійну роботу, безпеку руху, охорону праці. Усього вищепереліченого можна досягти лише зі своєчасним проходженням планово-попереджувальних видів ремонту та технічного обслуговування. Періодичність проведення планових оглядів та ремонтів має відповідати термінам, викладеним у посібнику з експлуатації та обслуговування для відповідної серії локомотива.
Наше підприємство надає послуги з технічного обслуговування ТО-3 та поточного ремонту ТР-1 тепловозів типу ТЕМ, ТГМ, ТГК, ЧМЕ з виїздом кваліфікованих спеціалістів на територію Замовника.
При укладанні договору обслуговування, наше підприємство зобов’язується виконувати всі види планових оглядів і ремонтів відповідно до узгодженим графіком у максимально стислі терміни.
Технічне обслуговування ТО-1
Технічне обслуговування ТО-1 здійснюється локомотивною бригадою під час прийому, здавання та в процесі експлуатації тепловоза в період технологічних перерв у роботі.
Виконуються такі роботи:
- систематично перевіряють на слух справність роботи дизеля та гідропередачі;
- усувають витоку з перестановкою труб, фланцевих з'єднань та вентилів;
- зливають відстій з відстійників паливних баків і масла, що просочилося, або палива з піддонів вузлів;
- виробляють кріплення болтових гайок, зміну пошкоджених шплінтів та шайб у всіх з'єднаннях механічного та електричного обладнання;
- оглядають тягові двигуни та інші електричні машини, зачищають колектори, змінюють щітки та протирають у доступних місцях;
- усувають несправності в електричних ланцюгах, зачищають сегменти та контакти електричних апаратів, рубильників та затискачів;
- замінюють лампи, що перегоріли, і плавкі запобіжники;
- регулюють гальмівну важільну передачу;
- систематично продувають повітряні резервуари, автогальмівну магістраль, брудозбірники та масловідділювачі;
- перевіряють дію звукових сигналів;
- змащують тертьові частини механічного обладнання;
- очищають від бруду та снігу ходові частини та обтирають обладнання, розташоване в кузові тепловоза.
Технічне обслуговування ТО-2
Виконуються такі роботи
- по дизелю:
- при дизелі, що працює, перевіряють на слух роботу дизеля або дизель-генераторної установки, компресора, муфти і редуктора холодильника, регулятора частоти обертання, вентилятора (сторонні стуки і шум не допускаються);
- оглядають трубопроводи та секції холодильників, перевіряючи, чи немає витоку палива, олії та води у всіх з'єднаннях трубопроводів та місцях встановлення оглядових люків;
- перевіряють тиск у масляній та паливній системах.
- при зупиненому дизелі оглядають паливну апаратуру, перевіряють кріплення компресора, редуктора та інших допоміжних вузлів та агрегатів;
- спускають забруднене паливо з відстійників паливного бака та масло із зливної труби картера та піддонів агрегатів.
- з електроустаткування:
- при дизелі, що працює, перевіряють, чи немає стороннього шуму в електричних машинах, а також величину напруги, що підтримується регулятором напруги.
- при зупиненому дизелі перевіряють (на дотик) підігрів підшипників електричних машин, оглядають колектори, електрощітки, шини, ізоляцію проводів;
- перевіряють стан запобіжників плавких вставок, кріплення апаратів, дротів, шунтів, справність реле, контакторів, регулятора напруги та контролерів;
- оглядають акумуляторні батареї та при необхідності додають у них дистильовану воду.
- з гідропередачі:
- при дизелі, що працює, перевіряють, чи немає стороннього шуму і стуків в коробках гідропередачі, чіткість перемикання муфт реверсу, а також чіткість роботи засувок і фіксаторів реверсу;
- перевіряють плавність торкання тепловоза на всіх режимах та тиск олії в системі мастила гідропередачі.
- при зупиненому дизелі перевіряють кріплення картера та кришок (у доступних місцях);
- виявляють, чи немає тріщин у зварних швах, корпусах і кришках, а також чи не з'явилися сліди олії на зовнішній поверхні передачі за місцем роз'єму валів, у місцях прилягання кришок, люків, фланців;
- перевіряють (по щупу) рівень олії у верхньому та нижньому картерах гідропередачі.
- по екіпажній частині та гальму:
- оглядають візки з обстукуванням бандажів колісних пар;
- перевіряють вихід штоків гальмівних циліндрів;
- замінюють зношені колодки;
- оглядають автозчіпні пристрої, рукави підведення повітря до тягових електродвигунів, а також колектори, щітки, щіткотримачі та інші деталі тегових електродвигунів (зі зняттям оглядових люків);
- перевіряють дію автогальм;
- змащують лиштву букс і валики гальмівної передачі та балансувань;
- при необхідності додають мастило в моторно-осьові та буксові підшипники.
Технічне обслуговування ТО-3
Виконується комплексною спеціалізованою бригадою слюсарів з РПС разом із закріпленою бригадою тепловоза.
У цьому обслуговуванні, крім робіт, виконуваних ТО-2, виконують такі основні роботи:
- по дизелю:
- перевіряють надійність кріплення дизеля до піддизельної рами та останньої до рами тепловоза;
- оглядають з розбиранням та промиванням масляні фільтри на вхідній та вихідній магістралях;
- очищають та промивають касети повітрозбірника нагнітача та сітчастих фільтрів;
- на кожному другому-третьому ТО-3 оглядають розподільні та клапанні механізми, а також пружини робочих клапанів зі зняттям кришок з головок блоків;
- перевіряють на стенді форсунки на розпил;
- промивають паливний фільтр та перевіряють стан паливопроводу високого тиску;
- перевіряють роботу автомата граничної частоти обертання;
- на другому-третьому ТО-3 очищають фільтри олії, палива та повітря;
- через одне ТО-3 очищають фільтри тонкого очищення палива та олії.
- з електричного обладнання:
- перевіряють мегомметром опір ізоляції силових та допоміжних ланцюгів на корпус та між собою;
- оглядають стан тягових двигунів та всіх інших електричних машин;
- відкривають оглядові люки і продувають їхню внутрішню частину стисненим повітрям;
- всі апарати очищають від пилу та кіптяви;
- перевіряють величину напруги, щільність та рівень електроліту всіх елементів акумуляторної батареї.
- з гідропередачі:
- промивають корпуси та фільтруючі елементи пластинчасто-щілинних та сітчастих фільтрів у освітлювальній гасі;
- фільтри продувають стисненим повітрям, замінюють пошкоджені пластини або елементи, що фільтрують;
- перевіряють роботу стрижня механічного блокування та фіксаторів сервоциліндрів реверсу, кріплення гідропередачі до рами тепловоза;
- по екіпажній частині та гальму:
- перевіряють стан колісних пар;
- кріплення пісочних труб та регулюють їх установку та подачу піску;
- оглядають карданні вали та перевіряють кріплення їх фланців;
- змащують валики ресора підвішування і наличники букс.
Після закінчення ТО-3 пускають дизель і перевіряють роботу агрегатів та вузлів тепловоза, звертаючи особливу увагу на справну роботу регулятора напруги та регулятора безпеки, чи немає течі в паливному та масляному трубопроводах. Перевіряють також щільність гальмівної та напірної повітряної мереж, величину виходу штоків гальмівних циліндрів, правильність регулювання крана машиніста, допоміжного гальма і форсунок пісочниць, роботу контрольно-вимірювальних приладів, електропневматичну схему системи керування тепловозів, а також перевірки та роботу системи автоматичного керування перемиканням гідроапаратів.